Mesej Buat FA & Mommy Baru

Mesej Buat FA & Mommy Baru

Ingatlah itu nikmat Allah bagi. Dan jangan pula hina mak-mak meroyan ini kurang iman, tak ingat tuhan, gedik manja, 'orang nak anak kau pun nak anak,
Murung Dek Pengasuh

Murung Dek Pengasuh

Yang kerap kali dia cakap dengan Mina setiap kali Mina datang jemput anak-anak balik ialah; lamanya dia tunggu Mina balik kerja, dia dah penat jaga, anak-anak
Tekanan, Ketakutan, dan Wang

Tekanan, Ketakutan, dan Wang

Ketika itu, tangan aku menggigil ketakutan,sambil menangis, ibu merayu bapaku untuk jangan melakukan perkara bukan-bukan. Bapaku mengugut untuk
Pesanan Khas Buat Ayah

Pesanan Khas Buat Ayah

Jangan kan tegur, sindir, marah sampai nenek aku (mak kepada bapa aku) kata aku ini derhaka sebab mulut lancang sangat. Aku ini malu dengan jiran-jiran
Maruah Melayu Makin Tenat

Maruah Melayu Makin Tenat

Pelajar dari universiti yang sama. Melakukan aktiviti yang sama. Telah dibuang universiti dan kini menetap di rumah sewa. Ibu bapanya masih tidak mengetahui
Muka Macam Selipar

Muka Macam Selipar

Yang paling banyak kena kutuk adalah lelaki yang berpoligami. Kesian.. Suka betul orang hina muka-muka lelaki ini ya? Dan lagi satu, sunnah pun dikutuk.
Beban Seorang Guru

Beban Seorang Guru

Ayah balik-balik lempiaskan marah lah kepada keluarga,sebab tension. Walaupun dia buat kerja-kerja keceriaan itu semua, kelas-kelas yang dia disuruh ajar
Bukan Aku Nak Macam Ni

Bukan Aku Nak Macam Ni

Masih nak belajar jadi seorang ibu. Dia nasihatkan aku jangan letak high expectation dekat diri sendiri nanti stress. Tapi aku semasa hamil lagi aku dah buat checklist