Adakah Kami Orang Yang Sama?

Assalamualaikum semua. Saya N, berasal dari negeri dibawah bayu, biarlah saya rahsiakan nama sebenar dan daerah tempat tinggal saya.

Saya ada masalah fikiran ataupun mungkin penyakit ataupun saya kurang pasti, saya harap admin dapat siarkan post saya,

Maafkan saya seandainya ada bahasa yang kurang sesuai untuk digunakan, hal ini terjadi kepada diri saya sendiri, demi tuhan saya tidak menipu, sehingga sekarang pun, saya masih mendengar suara2 bercakap dengan saya..

Ya, suara yang bercakap, saya tidak tahu apa, adaka ianya saya namun melalui hati, maupun fikiran, tapi ianya bukan suatu yang baik.

Saya akui, dari zaman saya spm, saya suka baca cerita hantu, tengok kisah seram, dengar kisah seram, semua pun pasal seram, tetapi hal ni terjadi, sewaktu selepas ibu saya meninggal.

Seminggu selepas ibu saya meninggal lebih tepat nya, saya sangat keliru, sangat tertekan, dan saya dengar suara2 itu berkata dengan saya, “kau tidak layak hidup didunia ni, tiada siapa sayang kau, mati lah kau, baik kau mati, lebih baik kau mati”

Tapi saya tidak dengar sangat kata2 itu, walaupun saya tertekan ketika itu, tapi saya masih ingat agama saya melarang saya untuk berbuat perkara2 yang tidak masuk akal.

Banyak lagi kejadiaan2 selain itu, kadangkala perkara itu berulang2, kadang2 ketika jalan pun nak melintas, suara itu aku datang, berkata,

“Kalau kau tidak buat ni,kau akan mati” kadang ketika tidur dia akan berkata, “Kalau kau tidak cek semua kawasan bilik kau akan mati”. Jadi saya akan cek, tetapi bila sudah habis cek dan ingin tidur,

Suara itu akan datang kembali, dan saya akan cek berulang kali sehingga 2 dan 3 kali, ketika boyfriend saya sakit, suara itu akan datang dan berkata,

“Kalau kau tidak buat ini, dia akan mati, kalau kau tidak buat itu dia akan sakit teruk” saya bukan nak percaya semua benda yang “dia” katakan, cuma saya takut, saya takut benda tu betul2 akan jadi, walaupun saya solat, saya berdoa sebelum tidur.

Saya minta Allah hilangkan semua ini, tetapi tetap ada, saya tidak tahu bagaimana nak katakan, selama ini saya pendam sendiri.

Disebabkan, family saya, kami bukan orang senang, dan mereka juga tidak kisah tentang keadaan saya, mereka kata saya perlu masa sebab saya masih bersedih kehilangan ibu saya, betul saya sedih,

Tapi bukan sebab itu, saya tahu bukan sebab itu, ketika saya perlu seseorang cuma boyfriend saya yang ada dengan saya, dan suara itu akan terus terusan berkata menganggu saya dia berkata,

“Tiada siapa sayangkan kau, boyfriend kau syangkan kau sebab dia kesiankan kau saja, tiada siapa peduli pasal kau, tiada siapa ambil berat tentang kau, kau sendiri, kau tidak berguna” “dia” selalu berkata begitu kepada saya.

Dalam seharian, kepala saya akan serabut mendengar kata2 dari “dia”, saya cuma akan tenang jika saya tidur, tetapi saya susah mahu tidur.

Tengahari tiada tidur, tidur dekat nak subuh, bangun awal pagi, saya rasa saya macam apa sudah, saya cuba sedaya upaya, terkadang kalau saya tidak tahan, saya akan hentak kepala saya kedinding, atau tumbuk dada saya supaya suara itu berhenti.

Tapi saya hanya menyakitkan diri saya sendiri, dia tetap tidak berhenti, saya bertahan dan bertarung selama ini kerana dorongan boyfriend saya dan kerana adik2 saya.

Bagi saya, tiada siapa akan jaga mereka kalau saya tiada, kadang terfiikir juga ingin ambik nyawa sendiri.

Allahuakhbar, betapa kecilnya pemikiran saya, sungguh penat, sangat penat, kadangkala saya terfikir, Adakah saya gila? Adakah cuma saya yang sedemikian rupa? saya saja ke?

Saya tidak tahu.. Saya sangat penat, penat dengan diri sendiri, apa saya perlu buat, saya pun tidak tahu… saya dan dia, ada kah kami orang yang sama? Entah lah, saya pun tidak tahu…

– N (Bukan nama sebenar)

Hantar confession anda di sini -> https://iiumc.com/submit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *