Ibu Tunggal Perosak Rumahtangga

Assalamualaikum, penulisan aku harini hanya penulisan kecewa seorang anak kepada seorang ayah yang sanggup buang anak anak hanya demi seorang ibu tunggal/janda.

Penulisan aku mungkin beranggapan aku kejam sebab aku terlampau sakit untuk hadap semua ni.

Tolong beritahu aku wujud ke seorang isteri redha suami curang belakang dia dan dalam diam nak berkahwin dengan perempuan tu?

Aku juga seorang isteri dan aku tak redha malah aku benci kalau itu tindakkan suami aku.

Kejadian ni jadi lagi rumit bila perempuan tu berani datang rumah keluarga aku dan berhajat untuk bermadu dengan ibu aku. Isteri mana yang tak luluh hatinya.

Aku tak faham kenapa ada perempuan yang hidup sanggup merampas hak dan kebahagiaan orang lain.

Penat lelah ibu aku hidup dengan orang tua tu susah senang bersama dalam sekelip mata dia cari perempuan lain. Gembira? Aman? Dari sihat ibu aku kurus sekurus kurusnya dia.

Apa pulak perasaan kita sebagai isteri bila janda dan orang tua tu boleh bercerita apa yang jadi luar dan dalam pasal keluarga kita.

Aku rasa lagi benci dan jijik bila keluarga belah orang tua tu masuk campur dan anggap apa yang orang tua tu buat semua betul. Aku dengar setiap butir yang keluar dari mulut kakak orang tua tu dan ipar orang tua tu.

Segala perasaan yang ibu aku luahkan diceritakan semula kepada orang tua tu supaya orang tua tu boleh susun cara yang terbaik untuk kawin lain. Jijik!

Sepatutnya sekarang adik adik aku yang sibuk keluar dengan boyfriend tapi terbalik.

Aku berhenti hormat dia sebagai sebahagian dari keluarga aku sebab benda ni. Mana pergi semua? hanyut sebabkan seorang janda?

Hari makan hari dia gantung ibu aku tak bertali. Kenapa! Takut? Ego? Yang sebenarnya takutkan? Takut diri sendiri terjerat. Lepaskan sebab kau pun tak mampu nak tanggung dua keluarga sekali gus.

Yang Benar,

– Nisa (Bukan nama sebenar)

Hantar confession anda di sini -> https://iiumc.com/submit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *