Suami Menjadi Panas Baran

Assalamualaikum semua. Aku seorang penjawat awam dan ibu kepada seorang puteri. InsyaAllah bakal melahirkan lagi seorang puteri sebulan lagi.

Suami aku bekerja sebagai engineer. Pada bulan jun, company suami decide untuk downsizekan staff dan suami aku salah seorangnya.

Di sini la titik permulaannya suami aku berubah menjadi panas baran. Dia rasa sangat stress dan serabut sebab belum ada kerja tetap. Interview lebih 6 ke 7 kali namun belum ada yang sangkut.

Suami aku buat part time menjadi rider buat masa ni. Aku pulak yang stress hampir hampir hari hari jadi mangsa kemarahannya.

Aku dah nasihatkan supaya banyak berdoa dan sabar pasti ada rezekinya. Tapi dia tak dapat terima dan menyalahkan takdir.

Sepanjang dia belum bekerja tetap aku yang tanggung banyak perbelanjaan. Aku tak berkira sebab selama berkahwin pun dia yang tanggung semuanya.

Aku mengadu dekat mak ayah mertua aku, mereka pun dah berbuih mulut nasihatkan. Dengan mak ayah dia pun boleh marah inikan pulak aku. Mujur belum sampai angkat tangan.

Sekarang aku yang dah tak tahan hidup dalam kemarahan dia. Kalau dulu aku pujuk bila dia marah tapi sekarang aku melawan balik. Jujur aku mmg penat sangat rasa nak berpisah je.

Macam macam tips aku buat untuk lembutkan hatinya. Solat sunat mengaji doa apatah lagi mmg itu tempat luahan aku.

Aku rindukan suami aku yang dulu yang baik yang bertanggungjawab yang tak panas baran.

Minta pembaca doakan suami aku dapat kerja tetap dan kami keluar dari kesulitan ini. Dan jika pembaca boleh bagi tips dan pandangan berkenaan masalah aku ni amat dialu alukan.

– Chamomile (Bukan nama sebenar)

Hantar confession anda di sini -> https://iiumc.com/submit

One comment

  1. Semoga keluarga puan dirahmati Allah dan dipermudahkan segala urusan rezeki dan kehidupan rumahtangga. Semoga suami puan mendapat pekerjaan secepat mungkin dan puan sentiasa dibawah lindungan Allah s.w.t. Aaamiin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *