Mudah Sangat Sakit Mungkin Disebabkan Dosa Sendiri

Ini kisah aku, tak panjang mana dan tak ringkas mana.

Aku gelarkan nama aku M. Aku perasan Allah dah susun hidup aku cantik mula dengan sekolah rendah ke sekolah menengah habis diploma sambung degree dapat kerja tukar kerja semua cantik.

Tapi aku lalai selalu buat dosa. Kadang kadang dosa besar kadang dosa kecil.

Tapi setiap kali Allah bagi aku nikmat contohnya mcm ada family yang bahagia. Rezeki yang tak pernah putus.

Selama aku hidup tak pernah lah lagi duit dalam dompet tinggal RM1. Mesti ada je orang yang hulur duit belanja kadang kadang mak aku kadang kadang ayah sedara mara ataupun gaji aku sendiri.

Commitment aku pun tinggi juga tapi ada je rezeki tu sentiasa cukup. Tapi biasalah manusia kan bila Allah bagi nikmat kita pulak tak bersyukur.

Sampailah satu masa aku perasan. Aku senang sangat sakit. Sikit sikit kena inluenza B lah sikit sikit demam lah baru baru ni aku kena COVID kali ketiga.

Aku pun tak faham dah nak hujung tahun 2024 pun ada lagi kes covid ni.

Yang aku peliknya dalam event yang aku join last week tu bukan sorang dua tapi ramai orang. Tapi kenapa Allah pilih aku juga yang lalui ujian sakit COVID ni.

Bila aku fikir balik. Mungkin dengan dugaan sakit ni Allah nak hapuskan dosa dosa kecil atau besar yang aku dah buat sebelum ni.

Mungkin juga ini satu peringatan yang Allah sayang sangat dekat aku.

Perjalanan hidup aku dia susun cantik tapi disebabkan aku termakan dengan hasutan syaitan dan juga nafsu kadang aku leka dan lupa siapa yang maha pemberi kenikmatan tersebut.

Semoga aku dan kamu semua sentiasa beringat segala nikmat dan kesusahan yang dia berikan ada sebab.

Yang benar,

– Mr. M (Bukan nama sebenar)

Hantar confession anda di sini -> https://iiumc.com/submit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *