Siti Yang Tersakiti

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca,

Tujuan posting saya pada harini adalah untuk share pengalaman saya berkerja di enviroment tempat kerja yang pelik, hahaha.

Aku tak tahu la kenapa aku kena hadap orang2 pelik ni everyday. Terpaksa la kan sebab memang aku kena kerja cari rezeki, so konsepnya pegi kerja balik kerja dapat gaji kita enjoyyy!

Cuma korang ada tak pengalaman macam aku, kenal dengan orang-orang yang perangai moody macam haram jadah ni? Dia jenis ikut mood dia, aku risau nanti aku je yang gila sebab pelik eh, dia kenapa tadi ok, ni moody plak, orang tegur tak bercakap.

Aku lebih kepada nak menjaga mental aku dan malas nak ambil pusing benda2 remeh macam budak-budak tadika ni. Budak tadika zaman la ni pun aku rasa takde perangai moody haramjadah macam si siti zabedahhhhh ni hahaha.

So korang, sama-sama lah kita jadi dewasa. Kat tempat kerja ni kalau semua ada hati yang baik, perangai yang elok mesti aman je kan tempat kerja tu. So semuaa boleh happy kerja dengan gembira ada semangat nak pergi kerja.

Bila ada muncul seko dua yang macam haram jadah ni adoi rosak semua. Belum cerita ada lagi yang kaki kipas ni, manipulative! Yang sejenis buat orang boleh usik dia sikit lahhh meroyan.

Aku memang beza sangat karakter kat luar dengan tempat kerja. Sebelum nak berkawan kat office ni memang aku perari dulu boleh kawan ke tak, kalau nampak cam pelikkk kategori haram jadah macam si siti zabedahh tu memang aku cauu awal-awal.

Benda aku dah kena nak dekat 5-6 kali dah. Ingat aku ni adek adek kau ke? sangat menguji kesabaran aku.

If ada apa2 event aku memang harap sangat tak satu team dengan dia. Dah la tak profesional moody plak tu. Yang laain plak kena check moood dia tengah ok ke tidakkkk ehhh ko sapeeeeeee nokkkk?

Yang bagi review cakap si siti zabedahh tersakiti ni bukan aku sorang je tau. Semua cakap benda yang sama.

Ehh bila lah dia ni nak kena transfer ke berambus cepat sikit sebab tak seronokkk nya hari2 aku pegi kerja kena pandang muka makhluk moody tersakiti ni.

So itu je lah luahan. Semoga korang yang baca ni jangan moody2 tau. Jadi dewasa.

Kalau sikit2 kita faham sebab fitrah manusia ni ada emosi ada perasaan, tapi jangan over nauu macam ko sorang je ada masalah ko sorang je gaduh ngan laki ko sorang je stresssssssss. Ok?

Sekian ikhlas daripada saya.

– Senah (Bukan nama sebenar)

Hantar confession anda di sini -> https://iiumc.com/submit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *