Hidayah Solat

Hidayah Solat

Assalamualaikum

Rata2 kat sini majoritinya beragama Islam yang membaca. Kat sini saya nak ceritakan bagaimana hidayah Allah tu datang tiba tiba dan hidayah tu telah mengubah suami saya daripada tak pernah solat dan mula solat 5 waktu.

Pertama kali, saya dulu pernah kawin dan gagal dalam perkahwinan. Saya tak pernah solat selama saya berkahwin begitu juga dgn suami saya. Last2 rumah tangga jahanam sampai saya dah bercerai barulah nak sedar. Rupa2nye manusia ada time kite senang, bila kite susah. Allah banyak bantu saya. Masa saya susah, Allah bagi saya macam2 petunjuk untuk saya maju ke depan, berduit. padahal lepas saya cerai. Saya zero. Tak ada duit. Lepas saya dah berjaya. Memang saya meletakkan sayang kpd Allah itu yg teratas.

Perkahwinan kedua ini, saya diuji dgn suami yang tak pernah solat. Hari2 dia kerja tapi solat dia kelaut. Dipendekkan cerite, kadang masa saya solat. Saya sengaja ajak dia jemaah. Tapi dia malu sebab tak pandai jadi imam. Katenya solat sendiri2 boleh lah. Untuk pengetahuan, suami saya bukan org yg berpendidikan tinggi. Tak ade UPSR. tapi dia boleh berjaya. Kdg2 saya sengaja cakap kt dia. Allah bg awak mcm2. Awak berduit. Tapi kenapa awk dgn Allah sombong sangat?Kenapa Awak tak nak tunduk kpd Allah. Dia diam.

Sampai la 1 hari ni. Saya buka 1 video kat youtube. Saya taip Neraka. Keluar lah gambaran neraka macam mana. Menangis saya dan waktu tu saya tak boleh tidur. Rasa macam2 dalam fikiran. Kalau nak rase keinsafan boleh tgk kat youtube. Taip neraka.

Namun, video itu Masih tak ade keinsafan dalam diri suami saya. Suami saya buat tak tahu je bila tengok saya semakin berubah jadi baik. Sampai la Allah tu gerakkan hati saya utk bagi suami dengar ceramah Ustadz Zulkifli -Padang Masyhar. LINK YOUTUBE : https://youtu. be/znTu9HWN33c

Mase tu saya buka ceramah ni dalam kereta. Lepas daripada dengar ceramah tu. Suami saya diam dan terus solat. Alhamdulillah. Sekarang tak tinggal dan kami sentiase set alarm supaya tak lupa. Siapa2 yang kurang ilmu agama boleh rujuk Ustadz2 dalam youtube atau dengar ceramah di Masjid. Saya suka tengok ceramah Ustadz Khalid Basalamah.

Alhamdulillah. Sama2 kite berubah. Usia kite di Dunia ni singkat untuk kite memikirkan masalah sedangkan Akhirat itu kekal selamanye. Jangan lupa bace surah Al Mulk. Surah Al Mulk peguam bela kite nanti . Surah ni akan tolong kite drpd terima Azab seksaan Kubur nanti. Semoga beramal soleh. Amin. Jangan lupa taw solat. Kite pinjam oksigen ni drpd Allah. Jadi jangan ye sombong dgn Allah . Insyallah selamat dunia Akhirat

– Emilda

Hantar confession anda di sini -> https://iiumc. com/submit